Нет такого бизнеса как шоу бизнес фильм 1954 актеры

США | 1954 г. | 117 мин. | мюзикл, драма, мелодрама, комедия

1954 г.

Молли и Терри Донахью, а также трое их детей – «Пять Донахью». Сын Тим встречает продавщицу шляпы Вики, и семейный союз начинает разваливаться…

История начинается в 1919 году и рассказывает о взлетах и падениях в карьере Теренса и Молли Донахью, супружеской пары водевиля.

На протяжении многих лет Донахью сочетают стабильную семейную жизнь с профессиональным успехом.

Их дети, Стив, Кэти и Тим, один за другим присоединяются к акции, и в конечном итоге они становятся известны как Пятеро Донахью.

Однако по мере взросления дети откликаются на другие призвания.

Стив, например, поступает в католическую семинарию, чтобы стать священником.

Позже Тим влюбляется в успешную исполнительницу Вики Паркер, и он и сестра Кэти соглашаются присоединиться к ней в качестве игроков второго плана.

Однако Тим и Вики поссорились, и он отказывается от выступления.

Несмотря на попытки семьи найти его, местонахождение Тима остается загадкой.

Тем временем Кэти начинает встречаться с Чарли Гиббсом, высоким и худощавым автором текстов шоу, и в конце концов они женятся – на церемонии, которую проводит Стив, только что рукоположенный в священники.

Таким образом, пятерых Донахью больше нет, пока несколько месяцев спустя они не выступили на благотворительном вечере закрытия знаменитого театра «Ипподром» в Нью-Йорке.

Когда Молли поет заглавную песню фильма для аншлаговой толпы, Стив неожиданно появляется за кулисами, а за ним Тим в форме американского моряка.
Там он примиряется с Вики и его семьей, и впервые за многие годы пять Донахью воссоединяются для тщательно продуманного финала фильма.

iviivi

Покупки

Смотреть позже

История просмотров

Подписки

Подключить

Активация сертификата

Вход по коду

Способы оплаты

Пригласить друзей

Настройки

Помощь

К фильму

Нет такого бизнеса, как шоу-бизнес: актеры и создатели фильма

  • Создатели
  • Отзывы
  • Рецензии
  • Награды1

Режиссёр

  • Уолтер

    Лэнг

    0 фильмов

Актёры

  • Этель

    Мерман

    0 фильмов

  • Дональд

    О’Коннор

    0 фильмов

  • Мэрилин

    Монро

    2 фильма

  • Дэн

    Дейли

    0 фильмов

Продюсеры

  • Дэррил

    Ф. Занук

    1 фильм

  • Сол

    С. Сигел

    0 фильмов

Оператор

  • Леон

    Шэмрой

    0 фильмов

Сценаристы

  • Фиби

    Эфрон

    0 фильмов

  • Генри

    Эфрон

    0 фильмов

8

,

6

1954, США, Мюзикл

112 минут

Нет такого бизнеса, как шоу-бизнес 1954

Нет такого бизнеса, как шоу-бизнес (фильм, 1954)

There’s No Business Like Show Business

Этель Мермэн и Дэн Дэйли здесь главные люди, как в водевиле Донахью, которые выносят на сцену сначала одного, потом другого и затем третьего из своих отпрысков для последнего поклона на бис, отпуская шутки и смешные телодвижения на бегу, а в конце оказывается, что в колоде есть еще четвертый и пятый Донахью.

Актеры и роли, съемочная группа Нет такого бизнеса, как шоу-бизнес (1954). Кто снимался и какую роль играл. Вы можете оценить вклад каждого и посмотреть, какие оценки поставили другие зрители.

Актеры

Этель Мерман

Molly Donahue

Возраст: 46 (в год премьеры)

Дональд О’Коннор

Мэрилин Монро

Возраст: 28 (в год премьеры)

Дэн Дейли

Terry Donahue

Возраст: 41 (в год премьеры)

Джонни Рэй

Митци Гейнор

Katy Donahue

Возраст: 23 (в год премьеры)

Ричард Истхэм

Хью О’Брайан

Charles Gibbs

Возраст: 29 (в год премьеры)

Фрэнк МакХью

Eddie Dugan

Возраст: 56 (в год премьеры)

Риз Уильямс

Father Dineen

Возраст: 57 (в год премьеры)

Ли Патрик

Marge

Возраст: 53 (в год премьеры)

Ив Миллер

Робин Рэймонд

Lillian Sawyer

Возраст: 38 (в год премьеры)

Эд Оливер

Дороти Эбботт

Showgirl, в титрах не указана

Возраст: 34 (в год премьеры)

Дороти Адамс

Nurse, в титрах не указана

Возраст: 55 (в год премьеры)

Роберт Адлер

Night Watchman, в титрах не указан

Аладдин

Orchestra Violinist, в титрах не указан

Возраст: 42 (в год премьеры)

Фред Олдрич

Private Detective, в титрах не указан

Шарлотта Остин

Lorna, в титрах не указана

Джимми Бейрд

Steve Donahue, age6

Возраст: 9 (в год премьеры)

Пол Брэдли

Nightclub Patron, в титрах не указан

Возраст: 53 (в год премьеры)

Ральф Брукс

Party Guest, в титрах не указан

Возраст: 39 (в год премьеры)

Джордж Чакирис

Dancer, в титрах не указан

Возраст: 22 (в год премьеры)

Чик Чандлер

Билли Чэпин

Джек Чиф

Nightclub Patron, в титрах не указан

Возраст: 60 (в год премьеры)

Бела Кристиан

Woman in Church, в титрах не указана

Возраст: 62 (в год премьеры)

Кармен Клиффорд

Джеймс Конати

Party Guest, в титрах не указан

Пол Кристо

Nightclub Patron, в титрах не указан

Возраст: 47 (в год премьеры)

Джон Дусетт

Stage Manager, в титрах не указан

Возраст: 33 (в год премьеры)

Илэйн Дюпон

в титрах не указана

Возраст: 21 (в год премьеры)

Изабель Дван

Sophie Tucker, в титрах не указана

Возраст: 65 (в год премьеры)

Доминик Фронтьер

Musician, в титрах не указан

Дональд Гэмбл

Tim Donahue, age6

Возраст: 6 (в год премьеры)

Кеннет Гибсон

Party Guest, в титрах не указан

Возраст: 56 (в год премьеры)

Мими Гибсон

Katy — Age 4, в титрах не указана

Возраст: 6 (в год премьеры)

Пол Гласс

Trombonist, в титрах не указан

Джеймс Гонзалес

Party Guest, в титрах не указан

Возраст: 43 (в год премьеры)

Гэвин Гордон

Geoffrey Miles, Costume Director

Возраст: 53 (в год премьеры)

Стэнли Холл

Dancer with Vicky, в титрах не указан

Стюарт Холл

Party Guest, в титрах не указан

Чак Хэмилтон

Policeman, в титрах не указан

Возраст: 51 (в год премьеры)

Джеймс В. Хоран

Club Patron, в титрах не указан

Возраст: 47 (в год премьеры)

Кеннер Дж. Кемп

Man Talking to Sophie, в титрах не указан

Возраст: 47 (в год премьеры)

Дорис Кемпер

Lottie, в титрах не указана

Колин Кенни

Priest on Altar, в титрах не указан

Возраст: 66 (в год премьеры)

Дэннис Керр

Bobby Clark, в титрах не указан

Возраст: 63 (в год премьеры)

Линда Лоуелл

Katy Donahue, age8

Возраст: 9 (в год премьеры)

Вилбур Мак

Booking Agent, в титрах не указан

Джимми Маддин

Bandleader, в титрах не указан

Возраст: 27 (в год премьеры)

Томас Мартин

Gallagher’s Roof Waiter, в титрах не указан

Мэтт Мэттокс

Dancer, в титрах не указан

Возраст: 33 (в год премьеры)

Джордж Мелфорд

Kelly, Stage Door Man

Возраст: 77 (в год премьеры)

Базз Миллер

Dancer, в титрах не указан

Возраст: 31 (в год премьеры)

Харольд Миллер

Party Guest, в титрах не указан

Возраст: 60 (в год премьеры)

Элви Мур

Katy’s Boy Friend

Возраст: 33 (в год премьеры)

Duke Morgan

Musician, в титрах не указан

Бэрри Нортон

Nightclub Patron, в титрах не указан

Возраст: 49 (в год премьеры)

Рон Найман

Tattooed Sailor, в титрах не указан

Howard Parker

Dancer, в титрах не указан

Мюррэй Поллак

Party Guest, в титрах не указан

Пол Пауэр

Man in Church, в титрах не указан

Луис Куинн

Cabbie, в титрах не указан

Возраст: 39 (в год премьеры)

Фред Раппорт

Gallagher’s Roof Headwaiter, в титрах не указан

Возраст: 59 (в год премьеры)

Лиода Ричардс

Restaurant Patron, в титрах не указана

Возраст: 47 (в год премьеры)

Бернард Селл

Nightclub Patron, в титрах не указан

Генри Слейт

Dance Director

Возраст: 44 (в год премьеры)

Сандра Спенс

Girl at Railroad Station, в титрах не указана

Возраст: 29 (в год премьеры)

Мэри Стюарт

Funhouse Witch, в титрах не указана

Возраст: 41 (в год премьеры)

Хэл Таггарт

Booking Agent, в титрах не указан

Возраст: 58 (в год премьеры)

Лайл Талбот

Stage Manager

Возраст: 52 (в год премьеры)

Чарльз Таннен

EmCee / Orchestra Leader, озвучка, в титрах не указан

Возраст: 39 (в год премьеры)

Томми Уолкер

Уолтер Уинчелл

Walter Winchell, озвучка, в титрах не указан

Режиссер

Уолтер Лэнг

Возраст: 58 (в год премьеры)

Продюсеры

Сол С. Сигел

Возраст: 51 (в год премьеры)

Дэррил Ф. Занук

исполнительный продюсер, в титрах не указан

Сценаристы

Фиби Эфрон

Возраст: 40 (в год премьеры)

Генри Эфрон

Возраст: 43 (в год премьеры)

Ламар Тротти

Композиторы

Эрл Х. Хэйген

Возраст: 35 (в год премьеры)

Bernard Mayers

Альфред Ньюман

Лайонел Ньюман

Хэл Шефер

Возраст: 29 (в год премьеры)

Херберт В. Спенсер

Возраст: 49 (в год премьеры)

Оператор

Леон Шэмрой

Возраст: 53 (в год премьеры)

Художники

Джон ДеКуир

Возраст: 36 (в год премьеры)

Лайл Р. Вилер

Возраст: 49 (в год премьеры)

Травилла

по костюмам

Возраст: 34 (в год премьеры)

Майлз Уайт

Стюарт А. Рейсс

по декорациям

Возраст: 33 (в год премьеры)

Уолтер М. Скотт

Монтажер

Роберт Л. Симпсон

Оценка:

10.08.2019

Спасибо красочному Голливуду 50 х, ещё один отличный фильм мюзикл для домашнего просмотра.

Похожие фильмы и сериалы

Список популярных актёров, режиссёров и сценаристов.

Михаил Филипчук

Михаил Филипчук

Светлана Бакулина

Светлана Бакулина

Антон Эльдаров

Антон Эльдаров

Вон Бин

Вон Бин

Наталья Юнникова

Наталья Юнникова

Филипп Нуаре

Филипп Нуаре

Наталья Гудкова

Наталья Гудкова

Уильям Форсайт

Уильям Форсайт

Вуди Аллен

Вуди Аллен

Такеру Сато

Такеру Сато

Дарья Егоркина

Дарья Егоркина

Олег Мазуров

Олег Мазуров

Робин Райт

Робин Райт

Энди МакДауэлл

Энди МакДауэлл

Елена Север

Елена Север

Майкл Бэй

Майкл Бэй

Михаил Пуговкин

Михаил Пуговкин

Гай Пирс

Гай Пирс

From Wikipedia, the free encyclopedia

Irving Berlin’s There’s No Business Like Show Business
There's No Business Like Show Business movie poster.jpg

Theatrical release poster

Directed by Walter Lang
Screenplay by
  • Phoebe Ephron
  • Henry Ephron
Story by Lamar Trotti
Produced by Sol C. Siegel
Starring
  • Ethel Merman
  • Donald O’Connor
  • Marilyn Monroe
  • Dan Dailey
  • Johnnie Ray
  • Mitzi Gaynor
Cinematography Leon Shamroy
Edited by Robert Simpson
Music by Irving Berlin

Production
company

20th Century Fox

Distributed by 20th Century Fox

Release date

  • December 16, 1954 (New York City premiere)

Running time

117 minutes
Country United States
Language English
Budget $4.3 million[1][2]
Box office $5.1 million (domestic)[3]
$2 million (foreign estiamte)[2]

Irving Berlin’s There’s No Business Like Show Business is a 1954 American musical comedy-drama film directed by Walter Lang. It stars an ensemble cast, consisting of Ethel Merman, Donald O’Connor, Marilyn Monroe, Dan Dailey, Johnnie Ray, and Mitzi Gaynor.

The title is borrowed from the famous song in the stage musical (and MGM film) Annie Get Your Gun. The screenplay was written by Phoebe Ephron and Henry Ephron, based on a story by Lamar Trotti;[4] and the movie was Fox’s first musical in CinemaScope and DeLuxe Color.[5]

O’Connor later called the film the best picture he ever made.[6]

Summary[edit]

The story opens in 1919 and chronicles the ups and downs in the careers of Terence and Molly Donahue, a husband-and-wife vaudeville team. Throughout the years, the Donahues reconcile a stable family life with professional success. Their children, Steve, Katy, and Tim, join the act one by one, and they eventually become known as The Five Donahues. However, as the children mature, they answer other callings. Steve, for example, enrolls in a Catholic seminary for training as a priest. Later, Tim falls in love with a successful performer, Vicky Parker, and he and sister Katy consent to join her act as supporting players. However, Tim and Vicky experience a falling out, and he abandons the act. Despite efforts by the family to locate him, Tim’s whereabouts remain a mystery.

Meanwhile, Katy begins dating Charlie Gibbs, the show’s tall and spare lyricist, and they are eventually married—in a ceremony ministered by Steve who has just been ordained a priest. Thus, the Five Donahues are no more, until months later at a benefit on the closing night of the famed Hippodrome Theatre in New York. As Molly sings the film’s title song for the sellout crowd, Steve arrives backstage unexpectedly, followed by Tim, in the uniform of a U.S. Sailor. There, he reconciles with Vicky and his family, and for the first time in years, the Five Donahues reunite for the film’s elaborate finale.

Cast[edit]

  • Ethel Merman as Molly Donahue
  • Donald O’Connor as Tim Donahue
  • Marilyn Monroe as Victoria Parker
  • Dan Dailey as Terence Donahue
  • Johnnie Ray as Steve Donahue
  • Mitzi Gaynor as Katy Donahue
  • Richard Eastham as Lew Harris
  • Hugh O’Brian as Charles Gibbs
  • Frank McHugh as Eddie Dugan
  • Rhys Williams as Father Dineen
  • Lee Patrick as Marge
  • Eve Miller as hatcheck girl
  • Robin Raymond as Lilliam Sawyer

Soundtrack[edit]

All songs written by Irving Berlin.[7]

Song Performer(s)[8] Note(s)
«When the Midnight Choo-Choo Leaves for Alabam'» Sung by Ethel Merman and Dan Dailey Later performed by Mitzi Gaynor and Donald O’Connor
«Play a Simple Melody» Sung by Ethel Merman and Dan Dailey
«A Pretty Girl Is Like a Melody» Sung by Ethel Merman with Dan Dailey
Danced by Dan Dailey
«You’d Be Surprised» Dan Dailey
«Let’s Have Another Cup of Coffee» Sung by Ethel Merman
«Alexander’s Ragtime Band» The cast Later sung by Ethel Merman, Dan Dailey, Donald O’Connor, Mitzi Gaynor and Johnnie Ray
«Puttin’ On the Ritz» Instrumental performed by the nightclub orchestra
«After You Get What You Want You Don’t Want It» Marilyn Monroe
«Remember» Sung by the cast Later sung by Ethel Merman and Dan Dailey
«If You Believe» Sung by Johnnie Ray
«Heat Wave» Marilyn Monroe
«A Man Chases a Girl (Until She Catches Him)» Sung by Donald O’Connor and Marilyn Monroe
Danced by Donald O’Connor
«Lazy» Marilyn Monroe, Mitzi Gaynor and Donald O’Connor
«A Sailor’s Not a Sailor (‘Til a Sailor’s Been Tattooed)» Sung by Ethel Merman and Mitzi Gaynor
«Marie» Performed by an uncredited male trio on a nightclub’s stage when the family is searching for Tim
«There’s No Business Like Show Business» Ethel Merman Later sung by the cast

Production[edit]

In the months prior to the filming of the movie, Marilyn Monroe had been placed on suspension from 20th Century-Fox after refusing to accept the leading role in a film version of a Broadway musical titled The Girl in Pink Tights. During her suspension, she married baseball star Joe DiMaggio and the two honeymooned in Japan, during which time she entertained American soldiers in Korea. Fox had intended to cast Sheree North in There’s No Business Like Show Business, going so far as to screen-test North in Monroe’s own studio wardrobe. When Monroe returned to California, her Fox suspension was lifted, and studio executives offered her a role in the ensemble cast of There’s No Business Like Show Business as a replacement project for having refused to make Pink Tights. Monroe initially refused to make There’s No Business Like Show Business just as she had for the previous project until Fox assured her that her next vehicle would be The Seven Year Itch.[9] She also demanded a pay increase of $3,000 a week.

Ethel Merman had first sung «There’s No Business Like Show Business» in the original Broadway production of Annie Get Your Gun in 1946 and would go on to sing it again in the 1967 television broadcast of the subsequent Lincoln Center revival of that musical comedy.[10]

Release and reception[edit]

To publicize the film, Monroe wore a black cotton polka-dot swimsuit. It went on auction at Christie’s in London in 1991 and sold for $22,400 to collector David Gainsborough Roberts.[11]

Despite boasting a lavish production, Irving Berlin’s There’s No Business Like Show Business eventually became both a critical and box office failure.

Ed Sullivan described Monroe’s performance of the song «Heat Wave» as «one of the most flagrant violations of good taste» he had witnessed.[12] Time magazine compared her unfavorably to co-star Ethel Merman. Bosley Crowther in The New York Times called the film a «major success» in a generally favorable review, praising in particular Donald O’Connor’s performance, but said that Mitzi Gaynor had surpassed Monroe’s «wriggling and squirming» which were «embarrassing to behold.»[13] Donald O’Connor drew unfavorable reviews for his «over-acting» and «uncanny flirting» with Monroe on-screen. Dan Dailey and Johnnie Ray favored better among critics, although reviewers stated their performances were «below average».

The film’s budget was $4,340,000.[1] Excessive at the time for a movie filmed entirely on a studio lot in Los Angeles, the expenses were mainly due to delays in production, the lavish musical numbers and a running time that was at least 15 minutes longer than most other Hollywood musicals. Because the film made just $5,103,555 at the North American box office,[3] Musicals at the time did less well overseas and it was estimated it would only earn $2 million outside the US and Canada.[2] 20th Century Fox officials were disappointed.

According to records, Fox was expecting a profit of $2 million, but ran a loss of almost $950,000. It is also significant that Johnnie Ray never worked again for 20th Century Fox or appeared in another motion picture made by any major movie studio in the United States or another country, though his music developed a stronger following overseas than in the United States.

The film’s TV premiere occurred October 28, 1961, on NBC’s ground-breaking movie anthology series, Saturday Night at the Movies, in a pan-and-scan version to match the square, small-screen design of televisions manufactured at the time. Later syndicated broadcasts on local television stations were unkind to the legacy of There’s No Business Like Show Business because it warranted a time slot of at least two-and-one-half hours, including commercials, and also because of the lack of letterboxing during that era. Every CinemaScope movie lost much of its appeal when shown on television in the 1960s and 1970s, even if it was in black-and-white, but There’s No Business Like Show Business was hit especially hard because of cinematographer Leon Shamroy’s placement of at least two members of the ensemble cast on the wide screen in every frame as they hit a lot of marks on the soundstage. The several dance sequences with at least three cast members were compromised by the pan-and-scan process.

The movie’s release to the home video market in the early 1990s solved the problem of commercial interruptions and improved its profits and reputation considerably. The issue of the aspect ratio of CinemaScope remained, however. A DVD release in 2001 included letterboxing and 4-channel surround sound, thereby eliminating the bad aspect ratio and introducing the movie to younger generations. It has received favorable reviews from critics and fans.

Awards and honors[edit]

Date of ceremony Award Category Recipients and nominees Result
February 25, 1955[14] Writers Guild of America Awards Best Written Musical Phoebe Ephron, Henry Ephron Nominated
March 30, 1955[15] Academy Awards Best Original Score – Musical Alfred Newman, Lionel Newman Nominated
Best Story Lamar Trotti
(posthumous nomination)
Nominated
Best Costume Design – Color Charles LeMaire, Travilla, Miles White Nominated

The film is recognized by American Film Institute in these lists:

  • 2006: AFI’s Greatest Movie Musicals – Nominated[16]

References[edit]

  1. ^ a b Solomon, Aubrey (2002). Twentieth Century Fox: A Corporate and Financial History. The Scarecrow Filmmakers Series. Vol. 20. Lanham, Maryland: Scarecrow Press. p. 248. ISBN 9780810842441. Retrieved November 6, 2014.
  2. ^ a b c «20th Blessing». Variety. 9 November 1955. p. 20.
  3. ^ a b Cohn, Lawrence (October 15, 1990). «All-Time Film Rental Champs». Variety. pp. M140–M196.
  4. ^ «There’s No Business Like Show Business (1954): Full Cast & Crew – Writing Credits». IMDb. Retrieved November 6, 2014.
  5. ^ «There’s No Business Like Show Business (1955): Overview – Synopsis». AllMovie. Retrieved November 6, 2014.
  6. ^ Aloff, Mindy (October 13, 2003) [1979]. «Remembering a Hoofer: An Interview with Donald O’Connor». The DanceView Times. Retrieved November 10, 2018.
  7. ^ «There’s No Business Like Show Business (1954): Soundtracks». IMDb. Retrieved November 7, 2014.
  8. ^ Vogel, Michelle (2014). Marilyn Monroe: Her Films, Her Life. McFarland. p. 105. ISBN 9780786470860.
  9. ^ «There’s No Business Like Show Business (1954):Trivia #4». IMDb. Amazon.com. Retrieved November 6, 2014.
  10. ^ «There’s No Business Like Show Business (1954): Trivia #7». IMDb. Amazon.com. Retrieved November 6, 2014.
  11. ^ The Hollywood Reporter. Vol. 317. Indiana University: Wilkerson Daily Corporation. 1991. p. 3. Retrieved November 6, 2014.
  12. ^ Harding, Les (2012). They Knew Marilyn Monroe: Famous Persons in the Life of the Hollywood Icon. Jefferson, North Carolina: McFarland & Company. p. 146. ISBN 9780786466375. Retrieved November 6, 2014.
  13. ^ Crowther, Bosley (December 17, 1954). «There’s No Business Like Show Business (1954): There’s No Business,’ Etc.; And Musical at the Roxy Sets Out to Prove It». The New York Times. Retrieved November 6, 2014.
  14. ^ «Writers Guild of America, USA: Awards for 1955 – Best Written American Musical: Nominees». IMDb. Retrieved November 11, 2014.
  15. ^ «Oscars Ceremonies: The 27th Academy Awards – 1955: Winners & Nominees». Oscars. Retrieved November 11, 2014.
  16. ^ «AFI’s Greatest Movie Musicals Nominees» (PDF). American Film Institute. Retrieved August 13, 2016.

External links[edit]

  • There’s No Business Like Show Business at IMDb
  • There’s No Business Like Show Business at AllMovie
  • There’s No Business Like Show Business at the TCM Movie Database
  • There’s No Business Like Show Business at the American Film Institute Catalog
  • There’s No Business Like Show Business at Rotten Tomatoes

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Нет такого бизнеса как шоу бизнес фильм 1954 отзывы
  • Номер телефона страховой компании согаз в оренбурге
  • Нетворкинг это что такое простыми словами в бизнесе
  • Номер телефона страховой медицинской компании альфа
  • Нефрит керамика никольское магазин цены часы работы